22 august 2010 (10) 12651 vizualizari in Sanatate & Relaxare

Ce minciuni ai mancat pana acum?

Un articol de: Marius (contacteaza autorul)
Imagine "Ce minciuni ai mancat pana acum?"

Bine ai revenit pe NLP Mania!
Astazi postez ultima parte din acest articol despre alimentatie.  Azi o sa citesti cum am renuntat eu sa mananc carne si cum in cei 17 ani de cand nu mai mananc carne, au mai renuntat zeci de prieteni, unii datorita propriei experiente de viata, altii vazand la mine acest mod de a trai. M-am abtinut in toti acesti 17 ani sa spun cuiva, care nu mi-a cerut sfatul, sa renunte la carne pentru ca eu am renuntat. Poate din cauza asta mi-a fost si greu sa incep sa scriu articolul. Nu mi-a placut sa primesc sfaturi si m-am si abtinut sa dau sfaturi, mai ales daca nu mi s-au cerut.
Cel mai degradant mesaj pe care societatea noastra il ofera e in reclamele la produsele din carne. Cand vezi un vitel sau un purcelus vesel ca e omorat si care iti spune ca pateul din carnea lui e cel mai gustos si mai hranitor. Cred ca e maximum de dezumanizare la care se poate ajunge.
Pe scurt, despre mitul proteinei animale.
Poti sa numesti acest mit al proteinei ca fiind unul dintre secretele prin care tu poti sa pierzi enorm de multa energie. Stiind insa despre ce este vorba, poti sa acumulezi o cantitate uriasa de energie.
De unde a pornit marea minciuna a nevoii de proteine animale? Pe de o parte, din lipsa de carne pe care romanii au trait-o in perioada comunista si, pe de alta parte, din dezinformarea Organismului Mondial al Sanatatii (OMS), care a fost multa vreme sponsorizat de catre… producatorii de carne din Texas.

Dar hai sa gandim cu propriul cap… si nu cu cel al corporatiilor.
Cand crezi ca ai cea mai mare nevoie de proteine in toata viata ta? Cand esti adult sau cand esti copil si corpul iti creste? Proteina este “caramida” organismului. Ai nevoie de proteina ca sa pui caramida peste caramida si sa construiesti corpul. In perioada intrauterina si imediat dupa nastere, corpul tau are cea mai mare dinamica, adica creste cel mai repede din toata perioada vietii tale. Cand ai ajuns adult, nu prea poti zice ca mai cresti, ba chiar pe la 20 de ani femeile si pe la 24 de ani barbatii se opresc din crescut.
In tot acest interval, tu folosesti cea mai mare cantitate de proteina in prima perioada a vietii tale. Exista un aliment care ar trebui sa fie luat ca model pentru tipul normal de alimentatie al omului, dar noi il ignoram.
Un aliment care este perfect pentru cresterea corpului copilului. Adaptat nevoilor de crestere rapida ale unui organism mic, dar care creste in fiecare minut.
Acest aliment perfect este laptele matern. Din tot ce contine laptele matern, cam cat crezi ca este proteina? Gandeste-te bine, proteina e “caramida” corpului si tocmai atunci ai cea mai mare nevoie de proteina din toata viata ta! Cam cata proteina crezi ca mama natura a considerat normal sa iti dea prin laptele matern?

50% sa fie proteina din acel lapte?

25%?

10%?

Sunt gresite toate aceste valori!

Cantitatea de proteine din laptele matern este de 2,5% la nastere si ajunge dupa 6 luni la 1,5% din tot ce contine laptele matern. Continutul laptelui matern este bogat in glucide, lipide si slab in proteine.

Academia Nationala de Stiinte din SUA sustine ca un barbat normal are nevoie de o medie de 56 de grame de proteine pe zi. Alte studii vorbesc de 100 de grame pe zi.

Totusi, daca stai sa te gandesti… proteinele sunt pierdute in situatii de accidente (cand carnea e distrusa si ai nevoie sa fie refacuta), prin excretie, prin exfolierea pielii. Dar in nici un caz nu pierzi 56 de grame pe zi. Ce faci cu surplusul?

Aceleasi studii recunosc faptul ca depasirea cantitatii necesare de proteine pe zi suprasolicita sistemul urinar si provoaca oboseala.

Apropo de sistemul urinar… stii gustul acela specific de carne care difera de orice alt aliment, acel gust care face carnea sa fie carne? Ei bine, gustul specific de carne este dat de acidul uric din sangele animalului omorat. Adica daca acel sange continand acid uric apuca sa treaca prin rinichii animalului, acestia filtrau acidul uric in urina. E ca si cum acel gust apare din cauza urinei inca nefiltrate a animalului. Daca vrei sa incerci un experiment, cumpara carne proaspata si lasa sa se scurga tot sangele din ea. O sa ti se para ca are un cu totul alt gust. Nu o sa mai aiba acel gust specific al acidului uric, specific de carne.

Cam cu asa ceva se incarca organismele umane, cu acidul pe care animalul l-ar fi eliminat prin urina.

“Mananca cat mai multa carne sa ai energie”

 

Poate ca ai auzit asa ceva de cand erai mic.

Ce foloseşte organismul tau pentru a obţine energie? Mai intai, fructoză din fructe, legume şi muguri germinaţi. Apoi amidon. Apoi grăsimi. Ultimul lucru de care are nevoie pentru a produce energie este proteina.

Dar ce zici de ideea că proteina ajută la creşterea rezistenţei? Greşit. Excesul de proteine

provoacă in organism exces de azot, care provoacă oboseală. Cei care se antrenează umflandu-şi corpul cu proteine nu sunt recunoscuţi pentru calităţile lor de maratonişti. Sunt prea obosiţi.

Dar ce părere ai despre faptul că proteinele ajută la formarea oaselor puternice? Din nou greşit. Este tocmai opusul. Consumul exagerat de proteine este mereu legat de osteoporoză, inmuierea şi slăbirea oaselor. Oasele cele mai zdravene de pe planeta noastră le au vegetarienii.

Si atunci mananc proteine din carne sau din plante?

Carnea conţine concentraţii mari de acid uric. Acidul uric apare in urma functionarii celulelor. Rinichii extrag acid uric din sange si il trimit mai departe in vezica urinara pentru a fi eliminat. Problema este ca rinichii tai pot elimina maxim 0,5 grame de acid uric pe zi, iar o bucata de friptura contine cam 0,9 grame din acest acid toxic.

Nu vreau sa iti spun ca daca mananci carne nu o sa fii sanatos, cred numai ca energia ta creste daca nu suprasoliciti organismul sa elimine substante toxice pe care i le faci cadou la fiecare masa.

Proteinele din lapte sunt sanatoase ?

 

Pai fiecare specie de animal si-a adaptat laptele pentru dezvoltarea propriilor pui. Laptele matern este asimilat 100% de catre bebelus. Dar laptele de vaca sau oaie, capra etc. nu este complet asimilat de om. Insa un vitel asimileaza si el 100% laptele de vaca, pentru ca asa e normal sa fie. Adaptarea pentru fiecare specie in parte.

Metabolismul vacii are nevoie de caseina (proteina principala din laptele de vaca) pentru a se dezvolta. Dar caseina in corpul uman are cu totul alt efect. Este proteina care favorizeaza dezvoltarea bacteriilor. De fapt, jumatate dintre oameni au probleme sa digere caseina.

Spre deosebire de caseina, lactalbumina (proteina din laptele uman) este perfect si usor digerabila de catre om.

Cat despre calciul continut in laptele de vaca, ce parere ai? Oare are vaca un transformator de materie in organism? Pai daca nu ar manca vegetale care sa contina calciu, de unde ar aparea brusc calciu in laptele ei?  Majoritatea vegetalelor contin calciu in proportie mai mare si mai usor de asimilat decat cel din laptele de vaca.

Concluzia este ca nu o sa patesti nimic rau daca reduci cantitatea de proteine de peste zi. Eu mananc lapte rar, dar mai mananc branzeturi si oua. Carnea insa am eliminat-o complet. Acum pot sa spun ca nu imi dau seama cum am reusit sa mananc asa ceva atata timp. Iti trebuie vointa sa mananci carne cand te gandesti ce contine si ce efecte negative produce.

Iti mai spun un lucru si apoi trec sa te invat o tehnica ca sa poti sa renunti la orice aliment vrei tu sa renunti.

Organismul nostru nu este adaptat la consumul de carne. Avem un intestin de 3 metri, exat cat au toate animalele… ierbivore. Alimentele bogate in fibre vegetale pot sa ramana in intestin o perioada mai mare pana sunt extrase toate substantele din acestea. Dar animalele carnivore au un intestin de un metru. Carnea mancata trebuie eliminata rapid, altfel putrezeste. In cei trei metri de intestin ai omului, orice bucata de carne mancata apuca sa putrezeasca si creeaza acolo un adevarat cos de gunoi, plin cu toxine. Imagineaza-ti ca dai unui iepure sa manance carne. O sa il vezi ca incepe sa sufere de stomac si de mai stiu ce boli de digestie. O sa faca cancer.

Sau imagineaza-ti ca dai unui tigru sa manance numai salate… o sa se sinucida, cred, de depresie :))

Stiai ca mai exista o teorie ecologica a reducerii consumului de carne? In afara de aceasta teorie medicala. Teoria ecologica spune ca nu este normal sa mancam carne deoarece proteina animala este o proteina “second hand”. Adica animalul a folosit legume sa isi creeze proteine, iar noi folosim proteina lui deja uzata ca sa cream alte proteine.

Mai mult decat atat, teoria spune ca legea minimului consum de energie iarasi nu ne da “verde” sa mancam carne. Uite un exemplu (cifrele nu sunt exacte, ci doar ideea):

Daca pui legume pe un hectar de pamant si de acolo culegi o recolta, din acea cantitate poti sa hranesti corect 100 de oameni pentru o anumita perioada de timp. (Repet, cifrele nu sunt exacte pentru ca nu le mai stiu)

Dar daca de pe acelasi hectar de pamant dai de mancare animalelor si apoi tai animalele si le mananci, poti sa hranesti un singur om pentru o anumita perioada de timp.

E clar ca se consuma mai multe resurse pentru a avea acelasi efect.

Am mai citit undeva un exemplu interesant, tot in cadrul acestei teorii ecologice, care spunea ca, in ceea ce priveste apa, cantitatea de apa necesara sa cresti un singur porc este cat consuma o familie cu patru persoane timp de un an. Cu tot ce beau, se spala, mananca etc.

De ce consumi asa de multa apa ca sa cresti un porc? Nu te gandi ca asa de mult bea el. Ci gandeste-te cata apa consumi ca sa faci sa creasca hrana lui. Concluzia acelui studiu spunea ca daca omenirea ar reduce cu 5% consumul de carne, nu am mai avea niciunde probleme cu apa potabila. Foarte multe terenuri se defriseaza ca sa fie folosite ca surse de hrana pentru animale. Pentru un singur animal e nevoie de terenuri uriase ca sa il cresti. Si fermele au zeci de mii de animale. De unde procura atata hrana?

Cati oameni ai putea sa hranesti daca ai cultiva legume pe acele terenuri? Cat de mult ar scadea pretul alimentelor daca am avea destul spatiu pe planeta ca sa cultivam plante direct pentru noi, si nu pentru animale? Stii ca sunt mai multe terenuri cultivate cu hrana pentru animale decat pentru oameni? Si apoi noi o sa mancam animalele… ce fain!

Tehnica pentru eliminarea dorintei de a manca orice aliment

 

M-am rafuit cu producatorii de carne, asa ca acum sunt calm si relaxat :))

Poate ca sunt informatii care iti par stranii pentru ca nu te-ai gandit niciodata la ele. Poate ca o sa spui in mintea ta: “Nu o sa renunt la carne pentru ca mie imi place”. Foarte bine. Tu decizi de cata energie ai nevoie ca sa iti atingi scopul in viata.

Eu doar am decis ca nu imi plac jumatatile de masura. Ori totul, ori nimic. Cred ca, din exterior, par fanatic cu alimentatia. Imi amintesc cum eram privit cu 17 ani in urma, cand trebuia sa merg la o nunta sau la o zi onomastica la cineva. La un moment dat, mergeam cu tatal meu in tren pe undeva prin tara si el a inceput sa se planga unui vecin de compartiment ca fiul lui nu mananca carne… si tipul ala m-a intrebat din ce secta sunt :))

Nu eram nici atunci si nu sunt nici acum de nici o “culoare” religioasa.

Nu mananc carne pentru ca nu cred ca ma ajuta cu nimic si nu cred ca satisfacerea unui gust e asa de importanta cand ma gandesc la consecinte.

Cu toate astea, imi amintesc ca in primele doua luni dupa ce am renuntat la carne, imi era foame  incontinuu. Apoi, in urmatoarele 6 luni, imi era greata daca simteam miros de carne. Era sa vomit in mijlocul strazii, intr-o zi, cand am trecut pe langa un chiosc unde se prajeau mici.

Un alt moment ciudat a fost cand mergeam la bunicii mei in plina vara cu un tren din acela de “epoca”, care inca functioneaza cred. Si in fata mea pe bancheta, intr-o caldura insuportabila, un tip si-a deschis geanta si a scos un baton de salam si a inceput sa… muste direct din el. Era sa vomit la el in geanta. Nici nu stiu cum am ajuns rapid pe culoar la aer.

Un alt moment ciudat a fost dupa circa 4 ani de cand nu mai mancam carne. Am iesit din blocul unde locuiam in Timisoara si langa noi era atunci o macelarie. Dimineata venea furnizorul de carne si aducea produsele la macelarie. Cand am iesit, era un om cu o jumatate de porc taiat pe umar si il ducea in magazin. Nu mi-a mai fost deloc greata. De data asta, mi-a fost groaza. Pur si simplu, mi se parea ciudat ca o persoana sa duca un corp de animal mort si sa il puna in vanzare pentru altcineva care o sa il cumpere si o sa il puna in farfurie si apoi o sa il manance.

Ok, dar sa revenim la tehnica noastra.

In primul rand, trebuie sa stii ca o poti folosi la orice aliment care e mai puternic decat tine. Adica mananci prea multa paine si vrei sa mananci mai putina sau mananci prea mult dulce si vrei sa renunti la dulce. Sau bei prea multa cafea si vrei sa te lasi, ca te deranjeaza inima. Orice schimbare de alimentatie ai vrea sa faci, acest exercitiu este cel mai rapid din cate cunosc. Eu l-am aplicat de mai multe ori si rezultatele au fost in aceeasi zi.

Cum functioneaza? Cand tu ai pofta de un aliment, in mintea ta se produce o imagine care iti declanseaza o dorinta. Prima data vezi/sau iti imaginezi o tigara si apoi iti apare pofta de a fuma. Exercitiul actioneaza asupra acelei imagini din mintea ta care iti provoaca pofta nestavilita de a manca ceva, de a bea sau de a fuma.

Vreau sa iti faci singur un test scurt.

Gandeste-te la 3 alimente preferate de tine. Pe care tot timpul le-ai manca.

La fiecare aliment, o sa simti ca trebuie sa il mananci numai daca te gandesti la el intr-un anumit mod. Nu orice gand despre acel aliment o sa iti provoace aceeasi pofta. Poti spune ca mintea ta si-a format un obicei cand anume sa iti declanseze senzatia aia de foame sau dorinta de a bea ceva. Acum gandeste-te la un aliment de care vrei sa scapi, sa nu il mai mananci tot atat cat il mananci pana in prezent.

 

Uite ce trebuie sa faci ca scapi de puterea unui aliment asupra ta:

  1. Prima etapa e sa iti formezi o reprezentare mentala a alimentului preferat

Gandeste-te la alimentul respectiv cu ochii inchisi, ce anume vezi, ce auzi in mintea ta, ce simti? In ce zona a ecranului mintii tale se afla imaginea cu acel aliment (sus, jos, stanga, dreapta, centru)? Ce marime are acea imagine (marime naturala, mai mica, mai mare decat natural)? Este o singura imagine sau este un film? E o imagine alb-negru sau color? Ce anume te auzi spunand in mintea ta? Ce senzatii ai cand privesti imaginea in mintea ta? Simti un gust? Un miros?

2. In etapa a doua, trebuie sa iti gasesti un aliment pe care il urasti din tot sufletul. Ceva ce nu ai manca sub nicio forma. Ceva exotic sau ceva cunoscut, dar pe care nu il suporti.

Acum gandeste-te exact la acel aliment si reprezinta-l mental cu ochii inchisi. In ce zona a ecranului mintii tale se afla imaginea cu acel aliment (sus, jos, stanga, dreapta, centru)? Ce marime are acea imagine (marime naturala, mai mica, mai mare decat natural)? Este o singura imagine sau este un film? E o imagine alb-negru sau color? Ce anume te auzi spunand in mintea ta? Ce senzatii ai cand privesti imaginea in mintea ta? Simti un gust? Un miros?

3. Apoi intreaba-te daca esti dispus sa schimbi ceea ce simte creierul tau la primul aliment cu ceea ce simte creierul tau la alimentul al doilea. Daca ai schimba intre ele acele caracteristici prin care tu ii spui creierului ca iti place alimentul unu si nu iti place alimentul doi, mintea ta ar reactiona diferit la cele doua alimente.

4.In aceasta etapa, trebuie sa iti iei imaginea cu primul aliment (cel preferat) si sa ii modifici toate caracteristicile pe care ti le-am cerut sa le identifici. Sa le modifici sa fie exact aceleasi cu cele de la alimentul care nu iti place.

– Modifica pozitia imaginii pe ecranul mintii tale. Modifica marimea imaginii. Verifica daca e film sau poza, sa fie exact ce ai identificat la alimentul ce nu iti place. Modifica culoarea. Modifica cuvintele sau sunetele ce le auzi. Daca ti-ai spus ceva in minte pe un anume ton, foloseste si acum acelasi ton si intensitate. Modifica mirosurile si gusturile. Trebuie sa ajungi ca alimentul de care vrei sa te lasi sa aiba exact caracteristicile alimentului nedorit.

– Ia deci acel aliment de care vrei sa scapi si imagineaza-ti ca simti la el exact ce ai simti cand ai manca alimentul ce iti provoaca scarba. Vezi in mintea ta toate caracteristicile acelui element, acum asociate cu alimentul de care vrei sa scapi.

 

 

Cand ai terminat tehnica, deschizi ochii si faci o pauza de cateva momente. Apoi iti imaginezi ca mananci iar alimentul de care vrei sa scapi. Daca iti mai provoaca pofta, atunci mai e necesar sa repeti modificarile de caracteristici. Eu cand il fac cu cineva, e suficient sa il fac o singura data.

L-am facut cu sotia mea pentru ca manca prea multa ciocolata si voia sa se lase. A durat 5 minute si de atunci a inceput sa imparta cu mine ciocolata… inainte uita sa imi lase si mie o bucata. 🙂

I-am facut exercitiul de mai bine de 7 ani si efectul s-a pastrat si o sa se pastreze definitiv. Pur si simplu, creierul a schimbat modul in care stia el ca simte placere la ciocolata.

Inainte, vedea ciocolata intr-o imagine mare, apropiata, ca un film. Isi spunea in minte ca ar vrea sa guste macar un pic si simtea cum musca din ea si saliveaza in acel moment.

Apoi, alimentul care nu ii placea erau morcovii fierti. Ii vedea intr-o imagine mica, departe de ea, in stanga jos, o imagine fixa. Ii veneau in minte cuvinte precum “spalaciti, topit, moale, greata”, toate pe un ton verbal de scarba, greata si o senzatie ca de gelatina prin care trece cu degelete.

I-am spus sa isi imagineze ciocolata intr-o poza fixa, undeva jos in stanga mintii ei si la distanta. Apoi sa isi spuna cuvinte precum “spalacit, topit, moale, greata”, totul pe acelasi ton pe care il folosea cand se gandea la cat de scarbosi sunt morcovii fierti. Vedeam pe fata ei cum in timp ce facea asta isi schimba trasaturile si ajunsese sa aiba, in final, aceleasi trasaturi de dezgust pe care le avea cand se gandea la morcovi. Dar acum se gandea la ciocolata. Cand ciocolata si-a schimbat caracteristicile, creierul a primit un alt mesaj si a declansat o alta stare. Cea de dezgust. Creierul a primit acum asociate caracteristici ale dezgustului si ciocolata. Pur si simplu, dorinta de ciocolata a fost contrabalansata de caractersiticile dezgustului. Daca nu ai facut perfect tehnica de prima data, repeta de cateva ori ca sa fii sigur ca are efectele dorite. O sa ramai uimit. Creierul asociaza imediat noile scheme mentale.

Am mai dat exemplul, dar iti mai explic acum. Gandeste-te la un tablou cu rama neagra sau gandeste-te la un tablou cu rama galbena. Care ti se pare vesel si care ti se pare deprimant?

Din cauza desenului sau a ramei? Ce element a transmis emotie spre creier? Desenul sau rama?  Tot asa si in “tabloul” care iti declanseaza tie pofta de un aliment. Rama (toate caracteristicile ce ti le cere tehnica) reprezinta cea care spune exact creierului ce emotie sa declanseze (dorinta sau repulsie).

Tehnica nu e foarte grea, daca nu o sa iti reuseasca de la inceput, e nevoie sa exersezi pana cand o faci simplu si usor. In mod normal, nu ar trebui sa dureze mai mult de 10-15 minute maximum. E posibil ca la inceput sa nu te concentrezi pe ce trebuie in timp ce o faci. Cele mai frecvente greseli sunt cand cineva identifica “cum” este alimentul pe care il vede in minte si se gandeste la orice altceva decat sa raspunda la exact acele intrebari pe care eu le-am scris in paragraful exercitiului.

Tema de acasa

Acest exercitiu e un sistem de dezvoltare personala in sine daca te gandesti la cate implicatii poate sa aiba. Poti sa schimbi alimentul care iti face pofta sau poti sa schimbi caracteristicile unei actiuni pe care o tot repeti si nu mai vrei. Sau, din contra, poti sa aduci caracteristicile unei actiuni pentru care esti foarte motivat si sa le suprapui peste o actiune pentru care nu prea ai motivatie. In acel caz, creierul o sa perceapa ca si acea actiune are o doza mare de motivatie pentru tine. Creierul nu stie ca aceste modificari sunt naturale sau facute chiar de tine prin exercitii NLP. Noroc ca ne putem pacali creierul. Suntem mai destepti decat creierul nostru. Cine suntem noi atunci? 🙂

Foloseste acest exercitiu cu macar un singur aliment. Apoi, invata sa il folosesti pentru alta persoana care are nevoie de el. Scrie-mi sa imi spui cum ai reusit sa il pui in practica sau daca mai ai neclaritati.

Pe curand,

Marius Simion

Iti recomand si:

Cele sase secrete ale energiei  in dezvoltarea personala

Al doilea secret al energiei in dezvoltarea personala

Cum sa faci rost de mai multa energie sa iesi din zona de confort si sa iti schimbi viata

Iti recomand sa citesti

Spune parerea ta

Comentarii


comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 Responses to Ce minciuni ai mancat pana acum?

  1. Lucian says:

    Buna ziua.
    Va rog sa asezati articolele care au continuare in subfoldere ale aceluiasi folder pentru a putea fi gasite cu usurinta . Nu am reusit sa gasesc decat partea 1 si 2 ale acestei serii de articole.
    Va mul;tumesc foarte mult de intelegere

  2. nici nu stiu daca mai putem manca cea corect. sunt atatea lucruri tratare. nici maar ouale, laptele si carnea nu mai sunt bine. De fructe nu mai vorbim!

  3. Codrut says:

    Poti sa dai sursele din care te inspiri?
    Si sunt curios sa aflu parerea ta cu privire la culturism, avem sau nu nevoie de proteina animala?

  4. andrei says:

    sunt de acord cu carnea. eu nu sunt genul carnivor, mananc putina carne, nu imi place in mod deosebit, mi ar fi usor sa renunt complet.. sa zicem. Intrebarea mea este in legatura cu carnea de peste. Cred totusi ca aceasta carne are o calitate superioara iar preparata in mod corespunzator consider ca e un aliment bun pentru organism. Ce parere aveti in legatura cu asta?

    • Marius says:

      Nu stiu ce sa zic cu pestele. Tot e nevoie sa il omori ca sa il mananci, iar asta nu mi se pare ca e ceva ok pentru nimeni, mai ales pentru peste. Poate sunt eu prea idealist.

  5. julieta says:

    este a 2a oara cand citesc acest articol ! cand l'am citit prima data , era august 2010 si am renuntat la a manca carne iar in urmatoarele 2 sapt am renuntat si la oua si lanpte , am trecut la dieta vegana . am fost uimita de cate schimari s'au produs in organismul meu dupa ce am incetat sa mananc carne . la inceput a fost o explozie de energie vreo 10 zile nu putea sa dorm mai mult de 3 ore din 24 , ma simteam superbine si atunci si acum , oboseala fizica nu mai exista pentru mine ! multumesc !

    • Alexandru says:

      Buna, am si eu o intrebare: ai avut vreo deficienta de ceva in acesti ani? Mentionez ca si eu sunt vegan de aproximativ 5 luni si sunt curios. Multumesc!

  6. Marius says:

    Nu, alimentul de care vrei sa scapi este de exemplu ciocolata pe care o mananci in exces si vrei sa scapi de aceasta dependenta. Alimentul de care iti e scarba este un aliment pe care nu l-ai manca nici bea niciodata.

  7. Alex_Popescu says:

    ''Ia deci acel aliment de care vrei sa scapi si imagineaza-ti ca simti la el exact ce ai simti cand ai manca alimentul ce iti provoaca scarba'' cred ca e unul si acelasi lucru. este asa?