01 august 2010 (5) 44753 vizualizari in Incredere in sine

Cele 6 secrete ale energiei in dezvoltarea personala

Un articol de: Marius (contacteaza autorul)
Imagine "Cele 6 secrete ale energiei in dezvoltarea personala"

Salutare!
M-am ferit de acest articol, dar primesc o gramada de e-mailuri care imi propun sa scriu totusi un articol despre ce inseamna un mod de alimentatie si stil de viata energetic, care sa iti sustina, nu sa iti saboteze dezvoltarea personala.
Tu ce faci cu energia ta? O acumulezi (mananci, dormi)
si apoi o cheltuiesti (sala de sport, disco, TV, citit etc).

Energia e ca banii. Ii castigi, apoi ii cheltui.

Insa daca vrei sa schimbi ceva in viata ta, ai nevoie sa economisesti
sau sa castigi mai multi bani.

Daca ai salariu de 1.000 de lei si ca sa traiesti pana la urmatorul salariu
ai nevoie de exact 1.000 de lei, nu o sa poti sa faci nici o schimbare in viata ta.

Schimbarile apar cand exista o acumulare cantitativa.
Cand exista o rezerva de bani, de energie, de informatie etc.

 

Nu poti sa faci nicio schimbare in viata ta daca banii castigati (energia castigata)

iti ajung numai pana a doua zi. Doar cu acei bani care ti-au ramas in plus poti

sa produci schimbare in viata ta. Restul a fost nevoie sa ii consumi ca sa supravietuiesti.

 

Ai nevoie sa iti ramana un surplus de energie de la o zi la alta.

Ai nevoie sa acumulezi mai multa energie decat consumi.

Iar pentru asta o sa iti dau 6 metode. Apoi, o sa te invat sa iti dai seama daca ai

energie in plus sau ai energie numai cat consumi de pe o zi pe alta. Apoi, tu decizi

daca iti schimbi viata sau astepti un miracol din cer.


 

90% dintre oamenii din jurul meu isi saboteaza dezvoltarea personala prin alimentatia haotica  pe care o au.

De exemplu, nu cu mult timp in urma, mi-ai scris ca nu te mai poti controla cand il auzi pe seful tau ca incepe sa tipe nervos. Ziceai ca iti vine sa ii dai cu ceva in cap si aveai nevoie de ajutorul meu sa iti dau o solutie rapida si eficienta ca sa iti mentii calmul.

Daca ai fi calm, i-ai putea explica sefului despre ce e vorba, dar esti la capatul rabdarii (autocontrolului) si iti e teama ca ai putea sa izbucnesti de furie. Iti amintesti ce ti-am scris in e-mail? Te-am intrebat cate cafele sau Coca-Cola bei pe zi. Am fost socat de raspuns, dar stiu ca e deja ceva normal la cei mai multi oameni. Mi-ai scris ca bei cam 4 cafele pe zi si cel putin jumatate de litru de Coca Cola. Zilnic!!! Dar deja e un fenomen atat de obisnuit, incat te miri ca sunt asa de uimit de asta!

Voiai o solutie simpla si rapida ca sa nu mai fii asa nervos?

Uite aici solutia.

Cum sa faci rost de mai multa energie pentru tine

In primul rand, vreau sa iti spun ca acest articol nu este despre alimentatie. Alimentatia iti da energie, dar nu reuseste singura sa te faca sa ai destula energie cat sa nu obosesti pe drumul tau.

In acest articol – o sa aiba trei parti – o sa iti vorbesc despre:

–          Respiratia energetica si eliminarea toxinelor

–          Apa din alimentatie si celelalte lichide

–          Combinarea alimentelor ca sa ai maximum de energie

–          Consumul controlat – ce e prea mult strica… si in alimentatie energetica

–          Cele mai rapide energizante naturale in situatii de stres si oboseala

–          Mitul fals al proteinei si adevarata sursa a energiei tale

In ultima parte a articolului, o sa te invat cum sa iti schimbi obiceiurile alimentare. Cum sa faci sa nu te fortezi sa renunti la ceva ce iti place. O sa te invat o metoda care sa te ajute sa NU iti mai placa ceea ce pana acum iti placea, dar stii ca nu este sanatos pentru tine.

Metoda este simpla si o sa ti-o inregistrez in format MP3 ca sa o ai la dispozitie in orice situatie ai avea nevoie de ea.

Eu am folosit-o ca sa modific dorinta clientilor mei care imi spuneau ca vor sa nu mai manance asa de multa paine, ciocolata, grasime, cafea etc. Dupa ce le-a disparut dorinta de a manca acele alimente, nici macar nu si-au mai pus problema daca e simplu sau usor sa iti schimbi obiceiurile alimentare. Pur si simplu schimbarea a venit pe neasteptate.

Pentru mine, au trecut ceva ani de cand mi-am schimbat complet obiceiurile alimentare. Cand am decis asta, m-am gandit ca nu poate sa fie asa de banal si sa nu conteze ce si cum mancam.

Ca sa iti dau un exemplu in legatura cu modul meu de alimentatie, iti povestesc ce am patit acum cateva luni cand sotia m-a rugat sa merg sa cumpar niste zahar pentru ca voia sa faca o prajitura. Am intrebat-o de cat zahar are nevoie si mi-a zis ca ii trebuie 100 de grame. Asa ca am coborat la magazinul de langa casa ca sa cumpar zahar. Am cerut de la vanzatoare… 100 de grame de zahar si tipa a zis ca glumesc! Mi-a zis ca nu are decat la kilogram si m-am speriat.

Ce naiba sa fac cu un kilogram de zahar?!

Un kilogram inseamna, pentru mine si sotia mea, cantitatea pentru un an de zile de zahar.

Asa ca nu am avut incotro si am cumparat zahar cat sa am pana in 2011.

Dar cum am ajuns sa imi schimb asa de radical alimentatia?

Cu 15 ani in urma, am inceput sa citesc despre asta, dar ceea ce citeam intr-o carte care imi promitea energie si sanatate era apoi negat in urmatoarea carte pe care o citeam.

Nu cautam altceva decat rezultate concrete si clare, nu teorii stiintifice sau filozofice despre mancare.

Asa ca am inceput sa caut oameni care erau sanatosi si debordau de energie.

SI sa preiau modelul lor. Tot din carti, pentru ca pe vremea aceea nici la restaurantele din marile orase inca nu aparuse nici macar cuvantul “vegetarian” in meniu.

In continuare, o sa iti dezvalui principiile dupa care am trait in ultimii 15 ani de cand am inceput sa studiez rolul energiei din alimentatie in dezvoltarea personala.

O sa iti dezvalui cat mai multe din ceea ce eu aplic si am invatat de la altii si am avut succes si eu, si mii de alte persoane.

Ziceam la inceput ca m-am ferit de acest articol, pentru ca nu vreau sa fac din NLP Mania un site cu retete de viata sanatoasa. Dar totusi imi dau seama ca pentru mine alimentatia modificata a fost unul dintre factorii care m-au ajutat in viata.

Asa ca un singur articol si gata!

Ceea ce o sa iti dezvalui in acest articol o sa se bata cap in cap cu lucruri pe care te-ai obisnuit de o viata sa nu le analizezi, le-ai luat de bune si gata.

Pana acum, ai invatat de la mine cum sa iti controlezi mintea, cum sa iti controlezi si stapanesti emotiile. Acum o sa iti arat cum sa iti stapanesti corpul ca sa ai maximum de energie zilnica.

Fara energie, nivelul tau emotional si mental o sa fie ZERO. Energia psihomentala este cea care te face sa ai puterea sa schimbi ceva in viata ta. Nu o sa reusesti nici sa iti tragi un glont in cap fara energie, dar sa ai succes in viata…

Corpul tau este cel care comunica creierului mesajele din exterior. Corpul tau este cel care influenteaza mediul prin mainile tale, prin cuvintele tale etc. Daca corpul tau are suficienta energie, atunci si mintea ta o sa aiba suficienta energie.

Mini test energetic

Inainte sa incepi sa citesti despre cele sase secrete ale energiei personale, gandeste-te la urmatoarele:

–          Azi-dimineata, cand te-ai trezit, ai deschis ochii fara nicio parere de rau?

–          Cand te-ai ridicat din pat, ai avut un echilibru perfect sau a fost nevoie sa te sprijini?

–          Dupa orele 17 – 18 simti ca deja a venit seara si ca ti-ai terminat rezervele de energie pe azi?

–          Dupa ce mananci, simti ca iti vine somnul de la digestia prea grea?

Daca ai zero de DA la aceste intrebari, atunci nu ai probleme cu cantitatea de energie personala, esti o persoana optimista si energica. Nu ai probleme de depresie sau de stres major in viata.

Daca ai un DA la aceste intrebari, atunci esti pe cale sa pierzi din energia pe care pana acum simteai ca o ai si toata lumea te invidia pentru cat de increzator si puternic esti.

Daca ai doi de DA la aceste intrebari, atunci ai nevoie sa faci mici schimbari in viata ta si sa acumulezi macar din cateva surse energie. Poate e suficient sa renunti la cateva activitati ale tale care stii ca sunt inutile si iti consuma din energie. Asa o sa ai mai mult entuziasm si motivatie sa faci ceea ce stii ca ai vrea sa faci.

Daca ai trei de DA la aceste intrebari, atunci cantitatea ta de energie este pe terminate. In curand o sa incepi sa simti ca esti mai des racit decat pana acum, poate ca incep si mici probleme de insomnie sau de depresie, dar inca nu te ingrijorezi pentru ca tot asa sunt si toti oamenii din jurul tau. Ai nevoie sa faci schimbari in modul de viata.

Daca ai patru de DA la aceste intrebari, atunci trebuie sa te pui rapid pe treaba. Poti sa recuperezi energia rapid prin cele sase secrete pe care o sa ti le dezvalui in continuare. O sa ai nevoie de energie ca sa scapi de tristete si anxietate sau ca sa iti vina iar pofta de viata pe care nu o mai simti de ceva vreme cum o simteai inainte.

Si acum…

Primul secret al energiei tale

Baza unei sanatati si energii intense care sa te sustina sa te dai jos din pat plin de forta sta in existenta unui circuit sanguin sanatos si oxigenat.

Oxigenul si substantele hranitoare ajung prin acest circuit la fiecare organ al corpului tau, pentru ca fara ele nu ai avea forta nici sa te dai jos din pat.

Ce poti sa imbunatatesti aici?

Respiratia nu controleaza numai arderile din celulele tale care produc energia de care ai nevoie. Poti sa mananci tot ce ai nevoie, dar daca sangele tau are putin oxigen, nu se produc arderi care sa amplifice energia proprie. Oxigenul amplifica orice foc, inclusiv focul tau interior.

Mai mult de atat, respiratia este in legatura cu sistemul linfatic. Acest sistem este un fel de “canalizare” a organismului. Fiecare celula este inconjurata de limfa, iar toate toxinele rezultate in urma activitatii celulei se “devarsa” in limfa. Sanatatea celulelor tale depinde de capacitatea acestui sistem despre care se vorbeste prea putin.

Circulatia sanguina are o pompa care il pune in miscare: inima. Insa sistemul linfatic nu are o asemenea pompa. El este pus in miscare numai datorita respiratiei profunde si datorita miscarii corpului.

Asa ca daca vrei un sistem circulator sanatos cu o limfa eficienta si un sistem imunitar puternic, trebuie sa respiri adanc si profund si sa faci miscari care sa stimuleze miscarea limfei.

Cel mai eficient mod de a activa sistemul limfatic este printr-o respiratie diafragmatica adanca. Adica ceea ce se mai numeste respiratia abdominala.

In mod obisnuit, doar o treime dintre oameni respira abdominal. Adica plamanul nu aduce aer pana in partile sale cele mai joase.

Chestia asta are legatura cu starea de stres zilnica. Cand esti stresat, apare o contractie involuntara a muschilor abdomenului. Aceasta contractie strange toracele in partea inferioara si nu lasa sa intre prea mult aer in acea zona a plamanilor.

Ca sa vezi ce legatura exista intre respiratie si stres!!! 🙂

Nu am pus ca prim secret al energiei personale respiratia din pura intamplare.

Respiratia are capacitatea sa ne faca sa ne simtim plini de energie sau sa ne faca sa ne simtim obositi si fara vlaga.

Respiratia poate sa faca diferenta de una singura. Fiecare dintre aceste 6 principii energetice poate sa iti schimbe viata, chiar aplicat de unul singur.

Dar respiratia este primul si cel mai important, pentru ca iti rezolva tocmai activarea energiei interne. Iti da oxigenul de care ai nevoie ca sa amplifici arderile.

Am vazut un studiu interesant. Unul din trei americani se imbolnaveste de cancer. O rata enorm de mare, dar aici luam in calcul orice forma si orice grad al acestei boli, nu numai cele periculoase sau in stadiu avansat. Insa aceeasi statistica facuta in randurile sportivilor a aratat ca numai unul din sapte se imbolnavesc de cancer.

Nu stiu cat de exacte sunt cifrele, dar si un mic procent ca diferenta arata ca ceva este de analizat acolo.

Problema este ca cei mai multi oameni nu respira corect, dar sportivii invata sa respire corect. Ei stiu ca fara oxigen nu au energie, asa ca invata sa isi foloseasca la maximum plamanii, nu numai partea superficiala a lor. O alta explicatie este ca un sportiv isi stimuleaza la maxim sistemul limfatic prin miscarea pe care o face constant.

Modul corect pentru a respira este sa inspiri ca un aspirator. Sa absorbi aer in tine ca si cum ar fi ultima gura de aer pe care o iei. La fiecare inspiratie trebuie sa se vada ca abdomenul se umfla. De fapt, este muschiul diafragmei care se extinde atunci. Prin extensia sa, el produce un vacuum care trage aerul odata cu extensia acelei parti a toracelui si a plamanilor.

Tehnica de respiratie corecta:

Pune-te pe spate cu palma dreapta pe abdomen si palma stanga pe piept. Apoi inspira pe nas pana numeri la 4. Tine aerul in tine pana numeri la 12, apoi expira pana numeri la 4. Daca poti, e recomandat sa stai fara sa inspiri pana numeri la 4. Apoi sa reiei ciclul. In tot acest timp, e bine sa simti ca inspiri aerul in abdomen – si o sa simti ca se ridica mana dreapta pe care ai pus-o pe abdomen. Apoi, cand mana dreapta e complet ridicata si ai “umplut” abdomenul, incepe sa inspiri si toracal si o sa se dilate atunci toracele, iar mana stanga o sa se ridice. La finalul ciclului respirator, ridica usor de tot umerii, asa incat ultimele parti de aer sa intre in “varful” plamanilor (respiratie claviculara).

La expiratie, expiri numai pe gura, tot in aceeasi ordine cum ai inspirat (abdominal, toracic, clavicular). Repeti de 10 ori acest ciclu, apoi respiri normal cateva momente. Si apoi te ridici.

Dupa ce exersezi cateva zile, o sa simti ca dupa cele 10 cicluri de respiratie, esti energizat ca si cum tocmai te-ai fi trezit dintr-un somn odihnitor.

De cel putin 3-4 ori pe zi trebuie sa te opresti din ceea ce faci si sa respiri respectand proportia de mai sus. (Un timp inspiri, trei timpi iti tii respiratia, un timp expiri). In general, noi expiram prea repede, iar acest tip de expiratie rapida nu ajuta la schimbul de oxigen si dioxid de carbon. O expiratie mai lenta te ajuta sa schimbi complet dioxidul de carbon cu oxigenul din aer.

Aceasta proportie (1-3-1 timpi) este potrivita pentru inceput. Alte ritmuri respiratorii au alte efecte. O sa iti explic in viitor cum poti sa folosesti alte proportii respiratorii si pentru calmarea emotiilor, pentru reducerea durerilor, pentru amplificarea puterii de concentrare, pentru relaxare si reducerea stresului, pentru combaterea insomniilor.

Cealalta componenta a eliminarii toxinelor spuneam ca este o buna functionare a sistemului limfatic. Pentru asta, ai nevoie de miscare sau de masaj. Ambele sunt utile, dar masajul actioneaza numai la suprafata. Miscarea (gimnastica, alergatul, saritul) iti antreneaza toata musculatura. Contractiile musculare sunt cele care produc miscarile limfei. Pentru a avea efecte, exercitiile fizice trebuie sa le poti face 30 de minute fara efort. Incepe cu putin si cresti gradat pana cand 30 de minute de miscare nu te mai obosesc. Cauta sa faci orice fel de miscare, cea mai placuta e si cea mai eficienta. 🙂 Atunci stii ca ai atins pragul necesar pentru o buna functionare a circuitului limfei.

–          Va urma –

Data viitoare, despre rolul lichidelor in alimentatia energetica, combinatia eficienta a alimentelor, despre consumul controlat si o sa iti dau o schema a elementelor care iti dau energie si a celor care iti iau din energie.

Pe curand,

Marius

Iti recomand si:

Relaxare la minut

Cum sa iti controlezi emotiile si stresul in numai 10 minute

Metoda de relaxare pe care o cautai, comenzi verbale pentru relaxarea completa

Iti recomand sa citesti

Spune parerea ta

Comentarii


comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 Responses to Cele 6 secrete ale energiei in dezvoltarea personala

  1. Irina says:

    Chiar aveam nevoie de asta. Am oboseala cronica. Viata mea=stres. inainte mai aveam momente de viata normala, acum nu se mai termina niciodata stresul si munca. Chiar functioneaza respiratia corecta, pe asta se bazeaza si exercitiile Pilates pe care le faceam zilele trecute pentru ca ma durea coloana. Imi place senzatia aceea de febra musculara. Ma indeamna la miscare. Trebuie sa am grija de mine. Astept continuarea cu nerabdare. Multumesc. Ma intereseaza cum sa nu mai mananc pe fond emotional, adica sa aflu cum sa elimin acea senzatie de placere pe care eu o consider binemeritata. Cum sa ma rasplatesc altfel, avand mai multa grija de mine? Cum sa nu uit de mine si sa nu renunt pe parcurs la a avea grija de mine? Imi pun pe lista o multime de treburi pe care le fac in mod eroic, apoi le tai de pe lista, dar tocmai pe mine uit sa ma pun. Cum spunea Andy Szekely: cand ne facem lista cu obiectivele sa nu uitam sa punem timp de odihna si timp pentru explorare (incercat lucruri noi).

  2. ean-Pierre Lavoignat. le12 Mai 2013dansHistoires d Infopar Emilie Gautreau Les Saints de Glace, le sacre du printemps Aujourd’hui nous sommes

  3. Gramon Laurentiu says:

    Foarte tare articolul.. tine- o tot asa. Salut.