Cum poti sa renunti usor la fumat prin NLP si meditatie

Bine ai revenit pe NLP Mania!
Fumatul!!!

Zilele trecute mi-a scris cineva si m-a intrebat cum sa faca pentru a renunta la fumat.
Acum o sa iti raspund atat tie, cat si tuturor celor care vor sa se lase si nu stiu de ce le este asa dificil.
In acest articol, vreau sa iti descriu doua metode:
Prima metoda se refera la tehnica de ancorare din NLP, iar a doua se refera la tehnica de meditatie din practicile spirituale.
Cunosc zeci de persoane care s-au lasat de fumat dupa ce au inceput sa practice meditatia.
Cunosc insa si multe persoane care s-au lasat de fumat de la sine. Poate si tu te-ai lasat de fumat si spui ca “daca vrei cu adevarat, atunci poti”.
Ei bine, toti vor sa se lase de fumat. Daca cineva spune ca nu vrea, de fapt isi neaga un adevar.
Nimeni nu e prost sa nu isi dea seama ca fumatul face rau. Dar e dificil sa spun ca nu pot.
E ca si cum m-as minimaliza pe mine. Asa ca prefer sa spun ca nu vreau… inca. Si ca “atunci cand o sa fie momentul, atunci o sa ma las”.
Cum renunti la fumat prin NLP
Mi-ai scris zilele trecute spunand ca dimineata iti doresti “cu disperare cafea + tigara”.
Chiar asa ai scris.
De fapt, ceea ce descrii tu prin acel (+) este o ancora. Adica o legatura asa de stransa intre cele doua elemente, incat creierul le vede ca pe un singur element. Pentru mintea ta, Cafea+Tigara sunt un singur element si din cauza aceasta, pana nu scoatem “plus-ul” de acolo, nu o sa reusesti sa te lasi de fumat.
Cand o actiune se petrece zilnic, mintea o afunda in subconstient. Se automatizeaza.
Daca o actiune se repeta, mintea crede ca ai asa mare nevoie de actiunea respectiva, incat o considera esentiala pentru supravietuire.
In acel moment, o transfera subconstientului si tu nu mai ai nici un control constient, rational, asupra ei. Din cauza asta e dificil sa convingi pe cineva sa renunte din motive logice si rationale la fumat. Gandeste-te la cum ai invatat sa conduci masina. La inceput, ai gandit toate manevrele. Ai folosit mintea constienta. Apoi, prin repetare a aparut un moment in care aceste actiuni ale tale au fost duse in subconstient. Din acel moment, ai reusit si sa vorbesti la telefon in masina, sa te uiti dupa afise pe strada – condusul a devenit automatizat.

Incearca sa te dezveti sa conduci masina. Numai daca nu o sa o conduci pentru o perioada lunga o sa aduci iar in mintea constienta toate manevrele. Ai patit asta? Ca dupa o perioada in care nu ai condus, sa ai nevoie sa gandesti manevrele? Daca ai patit asa ceva, stii la ce ma refer!

Cu fumatul e la fel ! Din pacate, nu poti pur si simplu sa nu fumezi pentru o perioada pentru ca … tigara e in service ca masina. Sau pentru ca… ti-a fost suspendat carnetul de fumator.   😆

Asa ca trebuie sa facem altceva. Spuneam ca cele doua elemente (cafeaua si tigara) sunt unificate in mintea ta.

E momentul sa ne folosim de lucrul acesta. Daca iti este mai usor sa iti controlezi dorinta de a bea cafea, atunci poti pentru o perioada sa renunti la cafea… si ce o sa se intample?

O sa aduci iar in planul mintii constiente dorinta de a fuma – fumatul va deveni o activitate constienta.  Daca unul dintre elementele unei ancore (de fapt, primul dintre elemente – cel ce il declanseaza pe celalalt) este anulat, atunci e distrusa toata dorinta pentru urmatorul element.

Nu pentru toata lumea insa fumatul e legat de cafea. Uneori, fumatul e legat de un eveniment social. De intrarea in birou, de prima pauza de munca, de deschiderea televizorului dimineata, de urcarea in masina etc.

Asa ca metoda implica urmatorii pasi:

1. Fa o lista cu toate elementele, evenimentele de care este legat strans fumatul la tine. Dar legaturile (intre element si fumat) trebuie sa fie automate si cu distanta intre ele de maxim 3-5 secunde.

2. Gandeste-te daca poti sa renunti sau sa schimbi cumva acel element care este exact inaintea aprinderii tigarii.

3. Denumeste altfel actiunea ta de a fuma. Nu mai spune “eu fumez”, “ma duc sa fumez”, ci gaseste o alta denumire gen “ma duc sa ud florile”, ceva complet fara legatura cu fumatul. Asta ajuta la scoaterea din subconstient a dorintei. Daca trebuie sa te reobisnuiesti cu alta denumire, o sa fii mai atent la dorinta – deci o sa o tragi din subconstient spre constient.

4. Daca poti schimba sau renunta la elementul ce iti declanseaza dorinta de a fuma, atunci fa cat mai rapid lucrul asta. Modifica-l pana cand e complet fara legatura cu fumatul. Daca bei cafea dimineata si aprinzi tigara, incepe sa bei ceai, lapte etc. Nu lasa mintea sa creada ca e acelasi element.

5. Daca nu poti sa schimbi sau sa modifici elementul (mergi cu masina la serviciu si cand dai cheie iti vine sa aprinzi tigara), atunci poti sa schimbi denumirea actiunii. Nu va fi la fel de eficient, dar tot ajuta. Si poate ai alte elemente de care e legat fumatul – elemente care pot fi schimbate.

6. Repeta pana cand simti ca dorinta nu mai apare. Pana cand esti foarte constient de actiunea de a fuma si de tot ce implica ea.

Degeaba te chinui sa iti gasesti argumente: ca iti strica plamanii, ca iti strica tenul, ca iti miros hainele etc. Toate astea sunt argumente logice, rationale. Ele nu au nici o valoare in subconstient.

Acolo conteaza numai repetarea si emotia.

Acum vei reusi sa rupi lantul de cauzalitate care iti declanseaza dorinta. Dar tine de tine sa repeti de suficiente ori, pana cand o sa scoti in mintea constienta aceasta dorinta de a fuma.

In acel moment o sa inceapa sa isi faca efectul toate argumentele logice pe care le-ai auzit sau ti le-ai spus de unul singur in ultimii ani, de cand incerci sa te lasi de fumat. Cum sa folosesti meditatia ca sa renunti la fumat.

Eu nu am fumat niciodata, dar cel mai bun prieten al meu a fumat. Apoi a inceput sa practice o forma de meditatie in care isi linistea mintea si se relaxa. Cand l-am cunoscut eu, deja practica aceasta forma de meditatie de mai bine de 2 ani. Am aflat ca a fost un fumator din acela de 2 -3 pachete pe zi. Lucra intr-un mediu stresant, zicea el. A inceput sa practice meditatia ca sa elimine din stres.

– Va urma –

Pe curand,

Marius

Marius Simion

Marius Simion

Sunt fondatorul proiectului NLP Mania, cel mai cunoscut blog de Dezvoltare Personală prin Programare Neuro-Lingvistică din România. Sunt Master Trainer NLP, Coach WingWave, Trainer și Autor de programe de dezvoltare personală. Trimite-mi un email

Comentarii

  • Petre Bogdan Ionut

    Iti multumesc amice, eu sunt acela. M-ai ajutat in fiecare clipa si banuiesc ca si eu pe tine, stim noi doi mai bine cum, momentan nu asta este important. Daca doresti sa vorbim, te invit sa comunicam prin email. Sa ai o zi minunata si sa tii minte un lucru, Dumnezeu vede si aude tot, undeva in cer exista o banca, iar tu ai depus cu varf si indesat, iar cei ce intai vor da, aceia vor primi dar tu sti asta deja si nu e nevoie sa iti mai spun eu. Sa ai o zi minunata cu multe succesuri, cum spune scumpa noastra fata a presedintelui. Ne auzim.

    • Bineinteles ca tu esti acela! Voi toti care cititi si sunteti ajutati macar cu putin prin munca noastra sunteti toti prietenii nostri. Pe curand si multumim pentru feedback si pentru gandurile voastre pozitive.

  • gabriela68

    Bine v-am regasit!Tin sa va multumesc pentru acest articol,fiindca sunt o fumatoare inraita.Am incercat cu plasturii de la Nicorette dar degeaba!Mai degraba stau fara sa maninc decit fara tigara!Chiar nu-mi gasesc linistea pina nu aprind o tigara.Cred ca voi incerca metoda dumneavoastra si va voi tine la curent cu rezultatele.Sper sa mearga!Mult succes in continuare intregii echipe si o primavara cit mai frumoasa!

  • claudia

    Interesant. Banuiesc ca e valabil in toate domeniile in care vrei sa schimbi ceva. Sa repeti noul comportament in opozitia celui pe care vrei sa il schimbi. Stii cam cat dureaza pana cand subconstientul asimileaza noul comportament? De exemplu la fumat…

    • Durata depinde de incarcatura emotionala a ta. Subconstientul comunica prin emotii. Daca emotia e intensa atunci schimbarea e rapida. Gandeste-te la viata ta din trecut si aminteste-ti un moment foarte incarcat emotional (pozitiv sau negativ) care a reusit intr-o secunda sa iti schimbe niste credinte si valori in viata. Fara aceea emotie poate ca ai fii schimbat ceva in luni de zile sau ani, dar emotia a facut ca schimbarea sa se produca instantaneu. In bine sau in rau, nu asta e important. Poti cu aceeasi metoda sa schimbi orice comportament. Dar uneori acele ancore sunt mentale. Nu le vezi fizic. O sa mai vorbim despre asta.

  • amil

    este foarte valabil ceea ce ai scris, metoda prezentata mai sus are efect, repetitia mentala sau cu voce tare a unei idei (de cel putin 21x de cateva ori pe zi), privindu-te intr-o oglinda (in ochi) are un efect mult amplificat .

    • Ceea ce spui tu este una din metodele care amplifica forta autosugestiei. Exista foarte multe asemenea metode, toate foarte utile. Pe curand.

Descarcă GRATUIT eBook + 6 exerciții (MP3)
pentru creșterea încrederii in sine

Descoperă în 6 pași simpli cum să ai mai multă încredere în tine,
mai ales în momentele care contează cu adevărat în viața ta!