15 august 2010 (3) 15386 vizualizari in Incredere in sine

Cum sa faci rost de multa energie ca sa iesi din zona de confort si sa iti schimbi viata

Un articol de: Marius (contacteaza autorul)
Imagine "Cum sa faci rost de multa energie ca sa iesi din zona de confort si sa iti schimbi viata"

Al treilea secret al energiei personale – combinarea corecta a substantelor

De cand am pornit acest proiect de dezvoltare personala (NLP Mania), am avut ocazia sa discut personal sau prin e-mail cu mult mai multi oameni decat ma asteptam vreodata.
Nu stiam ca exista asa de multa lume care sa isi doreasca sa invete aceste lucruri. Incep acest articol repetand ceea ce mi se pare cel mai important lucru pentru cineva care vrea sa faca o schimbare in viata sa.
Vorbeam cu Pera Novacovici acum cateva luni si ne-am propus sa scriem mai mult despre cum anume se face iesirea din zona de confort.
Ceea ce i-am spus si lui atunci iti spun si tie acum: orice transformare, mica sau mare, are nevoie de energie. Priveste schema aceasta.

Toate aceste elemente te reprezinta pe tine.
Tu iti dezvolti comportamente toata viata ta, inveti noi strategii mentale si emotionale. Pe baza intamplarilor din viata ta, tu iti dezvolti convingeri de viata care te fac sa ai succes sau sa fii un “looser” toata viata.
Tot asa iti dezvolti si valorile in care crezi si care iti dirijeaza pasii. Poti sa ai o convingere ca in urmatorul exemplu: “Toate schimbarile in viata mea eu le fac rapid si fara efort”.
Sau poti sa crezi ca “Orice schimbare pe care trebuie sa o fac e dificila si necesita eforturi mari”. Ideea pe care vreau sa ti-o explic este ca pe aceste niveluri pe care le vezi in aceasta piramida tu poti sa faci schimbari, iar acele schimbari ajung sa influenteze mediul din jurul tau.
Sa spunem ca ai acum o convingere ca asta: “Niciodata nu o sa am succes in viata”.
Acest nivel al convingerilor iti influenteaza tot ce se afla sub el. Iti influenteaza, in felul urmator, toata viata:

Toate aceste efecte sunt datorate unei simple convingeri de viata.
Dar ce este si mai important este ca multi oameni reusesc totusi sa isi schimbe viata.
Cum procedeaza ei? Isi modifica convingerile.
Cum se intampla asta?
Aici ajungem la energia de care ai tu nevoie ca sa produci modificari.

De ce citesti atatea, daca tot nu aplici decat 1% sau mai putin?

Ai vazut si tu cate informatii ai aflat de pe NLP Mania si de pe site-urile prietenilor mei. Informatii si tehnici foarte utile pentru tine. Si tu esti primul care recunosti ca iti sunt utile. Si totusi nu le pui in aplicare! Ceva te impiedica, ceva te tine pe loc.

Pera spune ca “nu iesi din zona de confort!” Eu spun ca nu ai energie suficienta ca sa produci schimbarea! De fapt, amandoi spunem acelasi lucru, dar cu alte cuvinte, din alta perspectiva.

El vorbeste ca un psiholog, eu ma gandesc la om ca la un sistem, ca la o masinarie care, daca ii dai combustibil, functioneaza, iar daca nu ii dai combustibil, sta pe loc.

Tu nu ai suficient combustibil, nu ai avut niciodata de cand ai iesit din copilarie.

Ai inceput scoala si apoi liceul, apoi facultatea si/sau serviciul. Apoi familia si criza economica. Toate astea ti-au consumat energia pe care ai fi putut sa o folosesti ca sa fii fericit si implinit.

Cand lucrez terapie si consiliere cu cineva, primul lucru este sa il invat sa acumuleze energie.

Primul pas pe care il fac este sa vad cum isi consuma fiecare energia proprie.

Apoi, gasesc impreuna cu ei cele mai bune strategii ca sa reduca consumul de energie psihomentala.

Energia tu o folosesti in doua mari directii in viata ta:

1. Te distrezi

2. Inveti

Nu ma refer la a invata ca la scoala, ma refer la a invata o lectie de viata care sa iti schimbe modul in care te comporti, sa iti schimbe strategiile mentale, sa iti schimbe convingerile si valorile. Sa treci de la o convingere de “nu pot sa fiu fericit” la o convingere de “daca stiu ce sa fac, pot sa ma simt fericit”.

Aceasta invatare este singura importanta. Dar ca sa o faci, ai nevoie de energie.

Acest articol iti detaliaza cum anume sa faci rost de si mai multa energie.

In primele doua parti ( Cele 6 secrete ale energiei in dezvoltarea personala si  Al doilea secret al energie in dezvoltarea personala) ti-am explicat cum sa faci sa elimini toxinele printr-o tehnica de  respiratie si cum sa folosesti lichidele pentru a avea mai multa energie.

Ti-am aratat cat de multa energie poti sa pierzi si sa nu iti dai seama ca asta te trage in jos pentru ca unele substante numai par sa iti dea energie.

Azi o sa iti explic cum anume poti recupera mai multa energie din alimentatie si sa te simti mai dinamic si sa ai tot timpul pofta de viata si emotii si ganduri pozitive.

Al treilea secret al energiei consta in combinarea alimentelor

Nu intru in detalii despre acest subiect, pentru ca daca vrei mai multe detalii, e suficient o cautare pe net si gasesti mult mai multe.

Imi amintesc numai ce spunea un medic in ziua cand si-a sarbatorit a 100-a aniversare si l-au intrebat care e secretul lui. Raspunsul lui a fost: “Ai grijă de stomacul tău primii 50 de ani şi el va avea grijă de tine următorii 50″.

Sa nu combini alimentele nu e o chestie chiar atat de dificila cum ai crede la prima vedere. La ce te ajuta sa stii ce alimente nu ai voie sa combini?

Fiecare aliment are nevoie de o anumita compozitie a sucului gastric ca sa fie digerat. La fiecare tip de aliment, stomacul tau secreta o anumita compozitie chimica pentru ca il digera.

Imi amintesc ca bunicii mei mancau de regula un singur fel de mancare la o masa. Si nu intelegeam de ce. Dar acel mod de alimentatie permitea stomacului sa secrete un singur tip de substante si acele substante sa isi faca treaba perfect ca sa digere hrana. Acest mecanism este unul natural.

Este cel pe care specia umana l-a invatat dupa mii de ani de evolutie.

Pana in perioada istorica recenta, omul nu a prea avut mai multe feluri de mancare pe masa. Trecutul nostru a fost simplu, daca mancam, aveam maxim unul sau doua alimente pe zi din care omul se hranea. Si chiar daca erau mai multe tipuri de carne sau vegetale, erau oricum crescute in acelasi sol, aveau compozitii chimice asemanatoare.

Acum suportam consecintele globalizarii si a dorintelor noastre de a manca 10 alimente la o masa.

Imi amintesc de bunicii mei si daca te gandesti si tu la ai tai, o sa iti amintesti aceleasi lucruri. Munceau toata ziua si de-abia seara spuneau ca sunt obositi. Noi acum pe la ora 4-5 spunem deja ca ne-am consumat bateriile… si apelam la stimulante (cafea, Redbull, Coca-cola etc.).

Dar sa revin la combinatia alimentelor.

De exemplu, mananci carne in combinaţie cu cartofi? Dar branză cu paine sau lapte cu cereale sau peşte cu orez? Daca ti-as zice ca aceste combinatii iti consuma mai multa energie decat iti aduc, ai zice ca am innebunit.

Si totusi, nu o spun eu, ci sunt o gramada de carti care trag un semnal de alarma pe tema asta!

Sa iti explic pe scurt de ce sunt aceste combinatii consumatoare de energie, si nu furnizoare de energie. E simplu si poti intelege daca ai trecut clasa a 8-a la chimie. Nu mai stiu exact in ce clasa am facut chimie, dar parca pe atunci.

Fiecare aliment este digerat separat si in mod diferit. Alimentele care contin amidon (orez, paine, cartofi şi altele) au nevoie de un mediu digestiv alcalin (bazic). Mediul alcalin incepe sa apara chiar in gura prin contactul alimentelor cu saliva. Alimentele care conţin proteine (carne, lactate, alune, seminţe şi altele de acest fel) au nevoie de un mediu acid pentru digerare – acidul clorhidric din stomac.

Există in chimie o lege care spune că două medii cu efect contrar (acizi şi baze) nu pot acţiona in acelaşi timp. Mancand doua alimente, dintre care unul are nevoie de mediu acid si unul de mediu alcalin, tu iti sabotezi digestia.

Cele doua medii se neutralizează unul pe celălalt. Dacă mananci o proteină impreună cu un amidon, digestia este ingreunată sau complet blocată.

E ca si cum arunci in tine alimente, dar nu le digeri. Ele stau acolo mult mai mult timp pana sunt digerate si se strica in stomac si in intestinele tale. Hrana nedigerată este un mediu fertil pentru bacterii, care o fermentează şi o descompun, dand astfel naştere la tulburări digestive şi gaze.

Asta este cel mai bun scenariu… nu vrei sa il auzi pe cel mai nasol.

Alta informatie utila este ca alimentele care au nevoie de mediu acid pentru a fi digerate sunt nocive si din cauza faptului ca acidul din corpul nostru duce la o ingrosare a sangelui. Cand sangele este mai gros, nu reuseste sa circule rapid prin vene si capilare, iar oxigenul se consuma inainte de a ajunge la absolut toate celulele.

Am un bun prieten care tot timpul se plange dupa o masa copioasa si jura ca este ultima. Simte ca nu ii este bine dupa ce mananca mult si diversificat, dar continua asa de ani de zile. Are perioade cand se simte mai bine si atunci incepe sa manance iar amestecat. Sper sa citeasca acest articol. 🙂 O sa i-l trimit si pe e-mail.

Exista un mod corect de a ne hrani?

Singura recomandare pe care o sa ti-o fac este sa mananci numai un singur tip de alimente la masa.

Ma refer la alimente care contin putina apa. Friptura este aliment fara apa, branzeturile la fel, cartofii prajiti la fel. Ideal este sa mananci un singur asemenea aliment la o masa. Dar daca nu poti sa faci asta, macar combina-le in asa mod incat sa ai in stomac:

– Ori alimente care au nevoie de acid pentru digestie

– Ori alimente care au nevoie de un mediu alcalin pentru digestie.

Regula generala este sa nu combini amidon si proteine la aceeasi masa.

Carnea si cartofii mancati-le una la pranz si alta la cina. Suna ciudat doar pentru ca noi ne-am obisnuit in alt mod, nu pentru ca ar fi nenatural.

Proteinele merg cu salata si legume pentru ca au continut ridicat de apa.

Sau cartofii ii mananci cu o salata si cu alte legume.

Seara cand adormi, stomacul tau inca digera ce nu a digerat de la pranz. Sangele bogat in oxigen este adus spre aceasta digestie. Si apoi te miri ca te trezesti obosit. Se pare ca pentru a invata lucruri noi si pentru digestie, se consuma cea mai mare cantitate de energie. Iar digestia se presupune ca ar trebui sa iti aduca energie, nu sa iti consume.

Cand alimentele nu sunt combinate corect, durata digestiei este intre 8 si 14 ore, uneori chiar mai mult.

Cand alimentele sunt combinate corect, digestia dureaza intre 3 si 4 ore. Invata sa nu iti mai risipesti energia pe digestie.

Pe langa combinarea alimentelor, mai vreau sa iti explic si despre cantitatea de care, de fapt, ai nevoie pentru a avea energie.

Tot ce este in plus devine deseu si organismul ori depoziteaza, ori se chinuie sa elimine, tot prin consum de energie.

Cantitatea de alimente de care avem nevoie este iarasi un mare mister. In timpul in care traim noi, suntem mult mai utili societatii (comerciale) daca mancam mai mult, daca consumam mai mult.

Uita-te la americani, consuma enorm de mult fata de cat ar avea nevoie. Consumul controlat este al patrulea secret al energiei personale.

Cu cat consumi mai mult, cu atat esti mai fara energie. Cu cat dormi mai mult, cu atat esti mai obosit.

Acum un an si jumatate mi-am cumparat acvariu. Un vis al meu din copilarie. Prima lectie pe care am invatat-o despre pesti a fost ca daca le dau mai putina mancare, o sa traiasca mai mult!

Se pare ca aceasta regula functioneaza la toate organismele vii. Inclusiv la mine si la tine. Cred ca si la prietenul meu care nu poate sa se opreasca din mancat, dar nu vrea sa creada asta.

Am citit despre un experiment pe sobolani.

Facut undeva in America. Nu imi plac americanii, dar sunt inventivi.

Au luat trei grupe de sobolani si le-au dat mancare in felul urmator:

– Prima grupa a primit mancare putina

– A doua grupa a primit mancare normal

– A treia grupa a primit mancare in exces

Vrei sa stii ce s-a intamplat? Dupa 800 de zile, cat a durat experimentul, din prima grupa (cei ce au mancat putin) de sobolani, 97% erau in viata.

Din a doua grupa mai erau in viata 60% (cei care au mancat mediu), iar din a treia grupa au mai ramas in viata 13% (cei care au mancat in exces).

Concluzia a fost stranie pentru multi. Mai multa mancare nu inseamna si mai multa energie!

Se pare ca, cu cat mananci mai mult, cu atat ai mai multe sanse sa dezvolti boli si sa ingreunezi eficienta organelor si a procesului de regenerare celulara.


Apropo de studiul asta, mi-am amintit un banc cu magarul tiganului. Stii ce a patit magarul tiganului cand s-a invatat sa nu mai manance nimic? A murit! Banc sec! Am o adevarata colectie de asemenea bancuri la care nu rade nimeni in afara de mine… 🙂

Aşadar, mesajul este simplu şi limpede: mananca mai puţin daca vrei sa traiesti mai mult.

Tine minte, daca vrei sa mananci de distractie si sa mananci mult, macar mananca alimente cu un continut ridicat de apa in ele. Alimentele “dense”, fara apa, sunt cele periculoase. Conteaza combinatiile si cantitatea.

Data viitoare, o sa vorbim despre alimentatia bazata pe vegetale sau pe proteine. O sa iti povestesc din propria mea experienta si a unor prieteni ai mei care si ei sunt vegetarieni de ani de zile.

Pe curand,

Marius Simion

Iti recomand si:

Cele 6 secrete ale energiei in dezvoltarea personala

Al doilea secret al energie in dezvoltarea personala

Iti recomand sa citesti

Spune parerea ta

Comentarii


comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 Responses to Cum sa faci rost de multa energie ca sa iesi din zona de confort si sa iti schimbi viata

  1. Tomi says:

    Salut Marius. Nu imi place deloc sa critic sau sa vorbesc de rau un lucru cu un continut foarte interesant si bogat in informatii revelatoare, cum este Nlp Mania, dar trebuie sa atrag atentia asupra faptului ca pozele de pe site nu se mai vad:)