Cum sa renunti la fumat prin tehnici de meditatie (continuare)

Salut!
azi o sa iti explic ce tehnica de meditatie poti sa faci usor si simplu, daca vrei sa scapi de fumat sau de alte obiceiuri care nu iti plac.
Cum sa folosesti meditatia ca sa renunti la fumat.
Asa cum iti spuneam, eu nu am fumat niciodata, dar cel mai bun prieten al meu a fumat. Apoi a inceput sa practice o forma de meditatie in care isi linistea mintea si se relaxa.  Cand l-am cunoscut eu, deja practica aceasta forma de meditatie de mai bine de 2 ani. Am aflat ca a fost un fumator din acela de 2 -3 pachete pe zi.
Lucra intr-un mediu stresant, zicea el.

A inceput sa practice meditatia ca sa elimine din stres.

Mi-a spus ca nu avea nicio problema ca fuma, nu dorea sa renunte.
Dar, dupa 2 luni de cand a inceput sa practice meditatia, a renuntat la fumat intr-o singura zi, fara sa isi faca probleme pentru asta.
Pur si simplu “nu am mai avut chef sa fumez” – mi-a spus el.

Cum se poate asa ceva?
Pai, meditatia face o mica magie in mintea noastra:  prin relaxare si amplificarea calmului mental  incet, incet mintea constienta aluneca in subconstient. Adica incepi sa devii constient de ceea ce se afla in subconstient.
Parca tot ce era ingropat acolo acum iese la iveala, dar intr-un mod foarte calm si linistit.
Parca valurile agitatiei s-au oprit si apa marii e asa de clara, incat poti sa vezi prin ea pana la nisipul din adanc.
Meditatia iti produce cea mai naturala eliminare a problemelor si a dorintelor negative si obsesive pe care le-ai impins in subconstient. Mintea constienta e ca un capac peste acest subconstient. Ca si cum ai tine un capac peste un butoi care sta sa explodeze.
In meditatie, acest capac se ridica incetul cu incetul si de acolo poti sa vezi cum iese toata tensiunea acumulata.

Daca nu iei acest capac cand vrei tu, atunci o sa sara el cand nu mai reuseste sa detina controlul.

Metoda simpla pentru o meditatie eficienta

Pentru a incepe sa faci aceasta tehnica ai nevoie de:

O camera linistita, cu o temperatura placuta, haine comode, un fotoliu sau scaun confortabil, dar care sa iti tina spatele drept.

Cum sa incepi:

–          Aseaza-te pe scaun cu spatele drept si cu mainile pe genunchi. Talpile picioarelor sa fie lipite de sol.

–          Cu ochii inchisi, fii atent pentru  3-5 minute la ritmul respiratiei. Cu fiecare respiratie, mintea ta se adanceste din ce in ce mai mult. Iti pastrezi atentia si luciditatea (ca sa nu adormi) si esti doar atent la tine. La ceea ce simti, la ceea ce gandesti, la modul in care respiratia curge lin.

–          Acum, imagineaza-ti ca in fata ta ai un camp verde. Cel mai frumos peisaj pe care ti-l poti imagina. Acolo, chiar la cativa metri de tine, privesti cu ochii mintii o samanta a unui copac care e asezata pe jumatate in pamant. Vezi cum incepe sa incolteasca si cum din ea creste un mic mugure verde. Vezi apoi cum mugurele prinde forta si creste o mica si firava tulpina. Si in timp ce tulpina se inalta, pe ea inmuguresc alte frunze, care cresc la randul lor.

–          Toate acestea foarte, foarte incet, cu viteza cea mai mica pe care poti tu sa o imprimi gandurilor tale.

–          Continua sa urmaresti cum creste acest arbore pana cand devine un stejar imens si puternic.

–          Nu mai face apoi nimic. Stai si priveste-l cu ochii mintii.

Tot acest exercitiu dureaza intre 15 si 20 de minute. Efectele lui sunt vizibile din prima zi de practica. Daca il faci exact asa cum ti-am spus, o sa simti ca esti:

–          Din ce in ce mai calm

–          Ai mai multa energie si incredere in tine

–          Lucruri care pana acum iti pareau dificile o sa iti para simple si usoare

–          Gandurile negative o sa fie incet-incet indepartate

–          Vei elimina din subconstient orice element care nu are ce cauta acolo

Cum se produce aceasta eliminare din subconstient a elementelor care nu au ce cauta? Atunci cand mintea ta transmite mesajul de normalitate al cresterii copacului catre subconstientul tau, acesta va reactiona.  Va fi ca si cum ai aduce o adiere de aer curat intr-o camera imbacsita. Vei deschide geamurile mintii subconstiente si va intra aerul curat.

Eu am practicat aceasta meditatie si rezultatele au aparut in ziua respectiva. Intr-o situatie cand in mod obisnuit imi pierdeam rabdarea si ma enervam, am reusit sa privesc intamplarea ca si cum era ceva nesemnificativ. Nu imi venea sa cred apoi. Am practicat timp de 6 luni exercitiul si rezultatul a fost ca am inteles in acea perioada cum functioneaza mintea mea mai bine decat dupa citirea a 100 de carti de psihologie.

Daca incepi sa practici acest exercitiu, trebuie sa te astepti la schimbari majore in modul tau de gandire. Eu voi fi aici, sa te indrum si sa iti raspund la intrebari. O sa vezi ca experienta ta va fi una personala si iti va deschide portile spre a te cunoaste mai bine.

Vei afla cum se produce in tine o emotie si cum apare un gand. Lucrul asta, daca il citesti undeva, nu o sa il intelegi. Trebuie sa il verifici singur. E ca si cum ai descrie o melodie prin cuvinte. Nu e posibil. Trebuie ascultata si simtita pe propria piele.

Eu iti doresc succes si astept sa imi spui cum te-ai simtit dupa ce ai facut exercitiul.

Pe curand,

Marius

Aboneaza-te la Newsletter si primesti gratis PDF-ul „Poti muta muntii din loc! – 6 metode verificate de crestere a increderii in sine” si 6 tehnici inregistrate in format mp3 pentru incredere.

Iti recomand si:

Cum poti sa renunti usor la fumat prin NLP si meditatie

Cum sa scapi de dependente!

Cum poti sa iti controlezi emotiile si stresul in numai 10 minute

Marius Simion

Marius Simion

Sunt fondatorul proiectului NLP Mania, cel mai cunoscut blog de Dezvoltare Personală prin Programare Neuro-Lingvistică din România. Sunt Master Trainer NLP, Coach WingWave, Trainer și Autor de programe de dezvoltare personală. Trimite-mi un email

Comentarii

  • Onea Mariana

    Sper ca nu am descoperit prea tarziu acest site. Incerc sa ma las de fumat fara nici un folos. Fac si psihoterapie, dar nu cred ca mai are rost. Am incredere in ce ati scris aici. Sper sa imi raspundeti la mesaj. Mariana

  • Ramona

    Hai s-o incerc si pe-asta…

  • Magda

    Buna! Am si eu o intrebare:) Pot sa ascult muzica in casti in timp ce fac acest exercitiu? Adica pe mine una muzica ma relaxeaza chiar daca ce ascult nu e tocmai relaxant si chiar vreau sa aud o parere

  • Doru

    Buna Marius. Sa-ti povestesc uimirea mea 😀

    Am pus in aplicare metoda descrisa de tine si tin sa-ti zic ca ma surprins atat de tare incat la un momendat cum ma-nvarteam cu viziunea asupra acelei samante, din mai multe unghiuri posibile, dupa ce am adus chiar un rau curgator in peisaj, flori , pana la case, ( e bine sau nu ? ), am simtit cum ma trage ceva, cred, doar cred ca era o transa iar in aceelasi timp eram captat pentru un moment, atat de tare incat m-am desprins usor si am iesit din nou in postura in care eram in primele 2 minute sa zic asa. Am incercat sa intru din nou dar n-am atins acelasi punct maxim pe care tocmai il avusem, decat 50 %, pentru f scurt timp, aparandu-mi ca o perdea, negru in fata, a fost un dezechilibru sa zic asa. Am incercat a 3 a oara sa ma reechilibrez, dar am fost impiedicat de aceeasi perdea de care iti vorbeam. 😀 !
    Pot preciza ca am rulat destul acel film, insa atunci cand intram in transa, simteam si ceva efecte, simteam un fel de fluturi in stomac insa nu erau in stomac, ii simteam pe toata suprafata corpului parca si in interior, oricum sunt sigur ca sti despre ce vorbesc 🙂 .

  • Intru constant cand vad ca scrii ceva nou. Si-mi face mare placere sa citesc ceea ce scrii…asa ca…scrie in continuare!

Descarcă GRATUIT eBook + 6 exerciții (MP3)
pentru creșterea încrederii in sine

Descoperă în 6 pași simpli cum să ai mai multă încredere în tine,
mai ales în momentele care contează cu adevărat în viața ta!