jocuri

Ma numesc …si imi place
Li se cere participantilor sa se aseze intr-un cerc. Fiecare trebuie sa isi spuna numele si un lucru care ii place sa-l faca, dupa care trebuie sa il imite. Urmatorul trebuie sa spuna numele celui dinaintea sa si sa imite gestul sau ,dupa care face acelasi lucru prezentandu-se pe sine. Fiecare trebuie sa faca acest lucru, repetand ce s-a spus si facut inaintea lui. Ultimul dintre participantii la joc va trebui sa spuna numele tuturor.
orice numar de jucatori
peste 15 minute
spargator de gheata
da
Numele jocului Eu niciodata
Descrierea jocului Faceţi un cerc şi ţineţi 5 degete orientate în sus. Fiecare va face un tur de cerc şi va spune ceva ce el n-a făcut sau n-a fost vreodată.De exemplu:”Eu niciodata nu am fost in strainatate”;”Eu niciodata nu am facut clatite” Cei ce au făcut sau au fost ceea ce spune persoana respectivă lasă un deget jos. Câştigător va fi cel care va rămâne cu mai multe degete ridicate.
Intrebari pentru debrief Puteti observa unele asemanari intre voi?
Dar deosebiri?
Numarul de jucatori orice numar de jucatori
Durata peste 15 minute
Tipul jocului comunicare
Incredere da
Pizza italiana
Participantii trebuie sa se aseze in cerc, se intorc toti cu fata intr-o singura directie, stand unul inapoia celuilalt. Grupul are sarcina sa gateasca o pizza italiana, iar tava in care se pregateste compozitia este spatele fiecaruia dintre participanti. Astfel, ei trebuie sa urmeze urmatorii pasi:
-se framanta aluatul; -se intinde aluatul; – se toarna apoi ingredientele: cascavalul, ouale, se taie salamul; -se introduce tava in cuptor si se asteapta ca sa fie coapta.Pofta buna!
Liderii le demonstreaza participantilor cum sa urmeze pasii pentru pregatirea pizzei si le vor arata gesturile care insotesc fiecare pas in parte. Ex.: se framanta aluatul=se maseaza muschii spatelui…
Dupa ce o transa a fost scoasa de la cuptor, se mai pregateste inca una, dar de data aceasta, grupul trebuie sa se intoarca in directia opusa, astfel cei care au facut masaj celor din fata lor, vor fi acum masati chiar de acestia.
60 de secunde egal un minut, sau nu e asa?
Mediatorul roaga participantii sa-si ascunda ceasurile. Apoi fiecare participant va trebui sa se aseze pe scaunul sau, tacut si cu ochii inchisi. Mediatorul ii roaga pe toti sa se ridice si sa tina ochii inchisi.
La comanda START! fiecare va incepe sa numere 60 de secunde si sa se aseze pe rand ce au terminat de numarat.
Este important de stiut de catre toti participantii ca acest exercitiu poate fi realizat doar daca se pastreaza liniste deplina.
Odata ce au terminat de numarat se pot aseza pe scaune si sa deschida ochii, dar nu inainte!
cronometru
De ce credeti ca au aparut diferente in numararea secundelor?
Cum v-au influentat ceilalti?

Grupuri ridicati-va!

Numele jocului Grupuri ridicati-va!
Descrierea jocului Partenerii stau spate în spate asezaţi. Ei vor încerca să se ridice ajutându-se unul pe celălalt, dar fără a se folosi de mâini. De cate ori gresesc, cere-le sa incerce din nou pana reusesc.Apoi se încearcă acelaşi lucru pe rând cu 4 şi cu 8 persoane.
E un joc distractiv care pune in valoare puterea de sincronizare a participantilor si se poate discuta despre munca in echipa.
Curentul electric
Imparte grupul in 2 echipe egale. Echipele stau fata in fata cu mâinile prinse si ochii inchisi. Se pune o esarfa pe jos la distanta egala de cei 2 jucatori din capătul liniei. Liderul sta la capătul celalalt al randului si prinde mâinile primului jucator al primei echipe. Liderul strange mâinile primilor oameni din ambele echipe in acelaşi timp. Echipa da mai departe mana stransa ca un curent electric.Cand ultima persoana isi simte mana stransa trebuie sa deschida ochii si sa ridice esarfa de pe jos. Schimbati apoi ordinea membrilor din grup pana cand primul din fiecare echipa ajunge din nou la locul lui. Echipa care reuseste sa ia esarfa de cele mai multe ori castiga.
o esarfa, sau orice alt obiect(sapca)
orice numar de jucatori
peste 15 minute
joc de stafeta
da
Salut
Grupul se află în mişcare, participanţii plimbându-se prin încăpere. Conducătorul grupului va iniţia, anunţând cu glas tare, diferite modalităţi în care membrii grupului urmează să se salute între ei. Fiecare urmează să îşi găsească un partener cu care se va saluta în modul respectiv. Pentru următoarele saluturi partenerii se vor schimba de fiecare dată. Modalităţile de a se saluta sunt următoarele:
– Treceţi unul pe lângă celălalt, daţi din cap uitându-vă în altă parte;
– Zâmbiţi larg, întindeţi mâna dreaptă şi strângeţi energic mâna partenerutui;
– Opriţi-vă, depărtându-vă doi paşi unul de celălalt, întindeţi mâinile în faţa voastră ca pentru o rugăciune şi înclinaţi-vă în mod ceremonios;
– Puneţi mâna dreaptă în dreptul inimii şi strângeţi mâna partenerului cu mâna stângă; – Opriţi-vă, apropiaţi-vă capetele unul de altul şi frecaţi-vă nasurile cu multă grijă;
– Vă opriţi, vă sărutaţi de două ori pe fiecare obraz consecutiv;
– Vă opriţi, vă apropiaţi alternativ obrazul de cel al partenerului, fară să-1 atingeţi;
– Vă opriţi, vă daţi mâna privind în jos;
– Vă opriţi şi vă ţineţi de mijloc;
– Treceţi indiferenţi unul pe lângă celălalt;
– Îngenunchiaţi lângă partenerul vostru şi vă aplecaţi întinzând mâinile în faţă;
– Treceţi grăbiţi unul pe lângă celălalt salutând cu mâna dreaptă în dreptul umărului;
– Vă opriţi, vă priviţi în ochi si vă bateţi pe umăr;
Conducătorul jocului va schimba des comenzile având grijă ca toţi membrii grupului să aibă timpul necesar pentru a se saluta.
La o parte!
Toata lumea sta intr-un cerc pe scaune. Liderul se plimba in jurul camerei, si arata fiecărei persoane o carte de joc diferita, schimband cartea de la suprafaţa pachetului,astfel încât fiecare participant sa primeasca o carte la intamplare. Fiecare trebuie sa-si tina minte culoarea cartii sale(ex.: romb, trefla, inima neagra sau inima rosie). Liderul amesteca apoi cartile si începe sa intoarca deasupra pachetului cate o carte. De fiecare data când intoarce o carte, spune ce culoarea are. Când culoarea ta e strigata trebuie sa te muti cu scaunul la dreapta. Daca cineva sta deja acolo, (la început, desigur, toate scaunele sunt ocupate) vei sta in bratele altcuiva. Daca cartea ta e strigata in timpul in care cineva sta in bratele tale, nu te poţi muta. Prima persoana care înconjoară cercul pana la locul de unde a plecat, castiga.
Variatie: In loc sa folosim carti, liderul striga diferite declaratii (similar cu Train Wreck). Daca declaratia este adevărata pentru tine, te muti cu un scaun mai departe.
un pachet de carti de joc
maxim 20 de jucatori
maxim 15 minute
spargator de gheata
Desenul imaginar
Participantii sunt impartiti in doua grupuri si li se cere sa se aseze unul inapoia celuilat. Ultimului membru din sir i se sopteste un cuvant pe care va trebui sa-l reprezinte prin desen pe spatele celui din fata lui, dupa care acesta va proceda la fel, pana cand desenul ajunge la primul din sir care va trebui sa faca desenul pe o foaie de hartie. Acest joc se desfasoara sub forma unui concurs intre echipe si castiga cea care deseneaza cat mai aproape de cuvantul soptit. Nu este un concurs contra-timp si participantilor li se cere sa fie muti pe toata durata jocului.
Cum a fost comunicarea intre voi?
Cum e sa nu poti vorbi?
Te-ai asigurat ca mesajul tau a fost inteles corect?
maxim 20 de jucatori
peste 15 minute
comunicare
da
da
Batista ucigasa
Fiecare persoana isi atarna cate o bandana sau o batista in buzunarul din spate.Trebuie pusa astfel incat sa permita celorlalti jucatori sa o poate trage afara.
Explica grupului doar aceasta situatie : „Bandana reprezinta tot ce aveti nevoie ca sa traiti in aceasta lume (mancare, adapost,bani, dragoste etc.) Daca bandana v-a fost luata, muriti instantaneu si iesiti din joc.”

Fara alte explicatii, liderul spune: ” Pe locuri, fita gata , start!.” Inevitabil, toti fug incercand sa isi fure bandanele unul altuia.Cand doar o singura persoana a ramas in viata, intreaba ce s-a intamplat, repeta regulile si incepe o alta runda. Continua sa joci pana cand cuiva ii va veni ideea ca nu are de ce sa moara si ca nu are nevoie de mai mult decat are deja.
Imediat, fiecare va prinde ideea. Cativa participanti s-ar putea chiar sa formeze grupulete pentru a se proteja.

o batista sau bandana pentru fiecare jucator
Discutia care urmeaza jocului va putea fi centrata pe tema ca si avaritie, persecutie, raspuns la violenta, (in)justitie sociala
maxim 20 de jucatori
peste 15 minute
rezolvarea conflicelor
Mana rosie
Se formeaza un cerc si o persoana este aleasa a fi jucatorul „special” care va fi asezata în mijlocul cercului. În timp ce jucatorul „special” va sta cu ochii închisi, ceilalti jucatori vor pasa un obiect mic (bila sau o piatra) de la o persoana la alta. Cea mai „strecurativa” metoda de a pasa obiectul este de a tine bila într-o palma, fiind orientata în jos, dupa care va fi lasata sa cada în palma jucatorului de alaturi. Bila va fi data dintr-o mâna în alta si cu putina practica se va realiza strecurarea bilei de la o persoana la alta, fara a privi la activitatea în sine. Jucatorul „special” va da un semnal si îsi va deschide ochii. Cine dintre toti acesti jucatori cu fete inocente are bila la el? Daca jucatorul „special” va detecta ceva suspicios pe fata unuia dintre jucatori, el va merge la acela si îl va atinge pe mâini. Daca mâinile celui vizat sunt goale, jucatorul „special” va continua actiunea. În acest timp ceilalti continua strecurarea bilei, daca este posibil chiar sub nasul jucatorului „special”. (Parte integranta a jocului sunt si actiunile simulative)
o bila sau o piatra de mici dimensiuni
orice numar de jucatori
maxim 15 minute
spargator de gheata
Recita in mai multe feluri
Da-le participantilor un text, de preferat cat mai scurt, si cere-le sa il spuna in diferite moduri, cu diferite intonatii in functie de starea pe care o au de interpretat.
Exemplu: Ursul doarme, ursul doarme, a uitat demult de foame. Ursule hop, ursule hop, iesi afara din barlog!
Participantii trebuie sa spuna aceasta fraza avand diverse stari de spirit: nervos ; speriat; bucuros; extaziat; melancolic; suparat; nerabdator; lacrimogen ;nedumerit; indragostit; dramatic; balbait; visator; glumet; somnors; beat
orice numar de jucatori
maxim 15 minute
spargator de gheata
da
Numeşte acest cantec
Fiecărei persoane i sa da cate o foaie de hartie. Li se cere apoi sa sa gandeasca la melodia preferata pe care sa incerce sa o deseneze.Pentru a nu se crea confuzii, fiecare va scrie pe o alta bucata de hartie numele melodiei la care se gandeste si interpretul. Foile cu desenele care reprezinta melodiile vor circula in cerc si fiecare va incerca sa ghiceasca melodiile favorite ale colegilor. Pe o alta bucata de hartie, fiecare va scrie numele celui caruia ii apartine desenul si numele melodiei (si interpretului) , incercand sa le ghiceasca. La sfarsit, se vor discuta toate desenele si se va face un clasament. Se va desemna castigator cel care a ghicit cele mai multe melodii. Se poate stabili si un premiu.
Toate aceste lucruri vor trebui sa se intample intr-un timp reletiv scurt (30 sec.-pentru a se gandi la melodie; 2 minute pentru a o desena; 5 min. pentru a primi toate foile; 5 min. pentru a descoperi in grup toate melodiile). Cereti participantilor ca desenele lor sa fie realizate cat mai in detaliu
Daca as fi
Conducătorul jocului pregăteşte din timp, pentru flecare participant, câte o foaie de hârtie pe care notează:

-dacă aş fi o floare aş fi …
-dacă aş fi o apă aş fi …
-dacă aş fi o carte aş fi …
-dacă aş fi un animal aş fi …
-dacă aş fi un fenomen al naturii aş fi …
-dacă aş fi o figură geometrică aş fi …
Fiecare participant primeşte foaia de hârtie pe care o completează in timpul stabilit. Apoi se citesc toate răspunsurile şi se discută împreună cu grupul.

Intoarcerea cercului pe dos
Se va forma un cerc din toti jucatorii.
Jucatorii se vor tine de maini stand cu fata spre mijlocul cercului.
Toata lumea va inchide ochii si se va intoarce „pe dos” in asa fel incat participantii vor sta cu fata spre exterior, fara sa rupa legaturile dintre ei (tinandu-se de maini in continuare.)
orice numar de jucatori
maxim 15 minute
Stari si sentimente
Conducătorul jocului împarte participanţilor bilete pe care sunt notate diferite situaţii. Aceste situaţii sunt alese în funcţie de vârsta grupului. De exemplu:
– de ziua ta, primeşti un cadou foarte frumos ambalat, îl deschizi plin de nerăbdare şi găseşti înăuntru o carte pe care o mai aveai în bibliotecă;
– este noapte, eşti singur şi trebuie să traversezi o pădure;
– ai reuşit să faci economii şi astăzi cumperi flori persoanei pe care o îndrăgeşti;
– ai invitat prietenul cel mai bun la un spectacol şi acesta nu vine la întâlnire;
– notele tale nu sunt prea bune, dar carnetul de note trebuie semnat de părinţi;
– te-ai gândit să faci curat în bucătărie şi ai spart sticla de ulei;
– ai luat pantalonii fratelui tău, fără să-i ceri permisiunea, ai căzut de pe bicicletă şi s-au rupt etc.
Pe rând, fiecare participant urmează să transmită, numai prin gesturi şi expresia figurii, diferitele stări emoţionale şi cauza acestora.
bilete pe care sunt notate diferite situaţii
Banditul
Jucatorul „special” sta in mijlocul cercului.
Cand arata spre unul din jucatorii care formeaza cercul si striga „Banditul”, acel jucator trebuie sa-si puna ambele maini pe urechi.
Jucatorul din dreapta banditului trebuie sa puna mana care este mai aproape de bandit, peste propria ureche stanga, in timp ce persoana din stanga banditului isi pune mana cea mai apropiata de bandit, peste urechea dreapta.
Daca unul din cei trei face o greseala acoperind urechea care nu trebuie sau daca folosesc ambele maini si trebuie folosita doar una sau daca nu reactioneaza deloc inainte ca persoana care este jucatorul „special” numara pana la 10, atunci respectivul va deveni el jucatorul „special”.
Ha-ha-ha!
Acesta este un joc foarte distractiv, contagios.
Jucatorul #1 sta pe spate si isi pune capul pe burta jucatorului #2.
Jucatorul numarul #2 isi va pune capul pe burta jucatorului #3 si asa mai departe. Jucatorii trebuie sa sfarseasca prin a fi pusi in formatie de zig zag. Prima persoana va striga „Ha!” si urmatoarea persoana va raspunde cu „ha ha!”?.etc. in curand toata lume isi va pierde controlul si va incepe sa rada isteric.
Chelnerul
Jucãtorii sunt în cerc. Cel care a fost desemnat chelner trece pe rând pe la fiecare participant si le ia comanda. Iese apoi din încãpere pentru a reveni cu comenzile clienþilor. În timp ce serveºte spune fiecãrui client ce i-a adus pe tava imaginarã. Chelnerul care a gresit o comandã este înlocuit. Câstigã chelnerul care a retinut cel mai mare numãr de comenzi.
Iti fac semn cu ochiul
Aranjeaza scaunele in forma de cerc. Imparte participanţii in 2 grupe. Persoanele din grupul mai mic sa stea pe scaune (unul din scaune sa fie gol). Persoanele din al doilea grup sa stea in spatele fiecărui scaun (si in spatele scaunului gol va sta cineva). Spune-le ca persoana care sta in spatele scaunului gol trebuie sa incerce sa cheme o persoana care sta jos, facandu-i cu ochiul. Persoana caruia semnul e adresat trebuie sa incerce sa se mute pe scaunul gol fără sa fie atins de persoana care sta in spatele lui. Daca e atins, atunci se reintoarce la loc, iar cel care face semnul cu ochiul sa incerce sa facă semn altcuiva. Daca reuseste sa se mute, atunci persoana care sta acum in spatele scaunului gol va fi urmatorul care va face semn. Explica-le inca o regula: persoana caruia ii este adresat semnul, nu trebuie sa-l ignore, ei trebuie sa incerce sa sa mute.
Imbunatatire continua
Intindeti 2 m de funie intr-un cerc, si aleator asezati numerele de la 1-30 in cerc. Linia de start la o distanta 10-15 m departare (realizata din ducktape sau funie).
– Echipe formate din 11 persoane (ceilalti observa)
– Trebuie ca numerele sa fie atinse in ordine crescatoare in cea mai mare viteza
– Funia, linia de start sau numerele nu trebuie miscate
– Se poate folosi orice parte a corpului, DAR nu mai mult de un picior al unui participant sa fie in acelasi timp in cerc
– 10sec penalizare daca nu se pastreaza ordinea la numarare; 10sec penalizare pentru mai mult de un picior in interiorul cercului
– Cronometratul incepe din momentul in care primul membru al echipei porneste
– Timpul este la alegere
– Trebuie ca numerele sa fie atinse in ordine crescatoare in cea mai mare viteza.
– Castiga echipa care face cel mai bun timp.
– Jocul se repeta in ideea de a optine un timp mai bun, pe principiul inbunatatirii continue.

Se traseaza un spatiu de joc in care participantii trebuie sa se aseze in mod aleator.Li se cere apoi sa caute solutii pentru a se aseza in ordine cronologica a datei lor de nastere ( doar ziua si luna).Vor trebui sa faca acest lucru fara sa vorbeasca, iar pentru a ingreuna si mai mult activitatea li se poate cere sa nu isi foloseasca mainile pentru a comunica.E important de urmarit modul in care participantii comunica si cum reactioneaza la eventualele incercari nereusite.De mentionat ca participantii vor trebui sa reia jocul in caz ca depasesc spatiul de joc.
Daca aveti posibilitatea sa jucati acest joc afara, cautati in bustean si cere-ti participantilor sa foloseasca busteanul ca spatiu de joc. Acest lucru va reprezenta o provocare si mai mare.

Cat este ceasul domnule lup?
Jucatorii se vor alinia la capatul terenului care va fi stabilit ca spatiu de joc. Un participant va fi ales jucatorul special(domnul Lup) si va sta la celalalt capat al terenului, cu spatele la jucatori.
Jucatorii vor inainta intreband „Cat este ceasul domnule Lup?”.
Lupul va raspunde o ora oarecare, iar jucatorii vor face un numar de pasi echivalent cu ora pe care a spus-o lupul.
Cand Lupul va spune „Ora cinei”, toti jucatorii vor alerga inapoi la linia de start fara a fi prinsi de Lup.
Daca Lupul va prinde pe cineva, respectiva persoana va deveni si ea Lup.
Ultima persoana care reuseste sa nu fie prinsa, va castiga.
Terenul cu capcane
Participantii vor discuta despre lucruri care creeaza disfunctionalitati in cadrul unui grup.
Pentru fiecare caracteristica/actiune se arunca un obiect in terenul de joaca, „terenul minat”. Participantii vor alege parteneri. Un partener va fi legat la ochi fiind situat la capatul terenului.
Partenerul care nu este legat la ochi sta la celalalt capat al terenului de joc, jucatorii incercand sa discute intre ei. Partenerii nu au voie sa intre in terenul minat.
La sfarsit, jucatorii legati la ochi vor incerca sa ajunga la capatul terenului, fiind ajutati de catre partenerii lor.
Fiecare echipa este aşezată în jurul unei mese pe care se află aceeaşi cantitate şi acelaşi fel de obiecte diferite. Fiecare echipa îşi desemnează un reprezentant.
Aceştia sunt conduşi de către conducătorul de joc într-o altă încăpere, unde timp de 3 minute au dreptul să privească o tavă pe care sunt aranjate într-un anumit fel un anumit număr de obiecte, care se află şi pe mesele fiecărei echipe.
Reîntorşi în echipele respective, aceştia vor povesti într-un anumit interval de timp, dar fără să facă gesturi, ce obiecte şi cum erau aranjate acestea pe tavă. Coechipierii acestora trebuie să recompună, cu obiectele pe care le au la dispoziţie, compoziţia văzuta de reprezentantul lor.
În final conducătorul jocului aduce tava cu obiecte pentru a se compara care compoziţie este mai fidelă.
un număr egal de obiecte diferite: pietre, frunze, nasturi, scobitori, boabe de fasole etc. pentru fiecare echipa

Conducătorul jocului pregăteşte un număr de 10 – 12 imagini decupate din ziare, reviste, care reprezintă persoane exprimând diferite sentimente, stări sufleteşti, atitudini. Imaginile respective sunt afişate pe un panou / tablă. Fiecare participant primeşte un număr de 10 – 12 fâşii de hârtie, pe care urmează să noteze prima impresie despre personajele din imagini. După 10 minute, fiecare va lipi în dreptul personajului respectiv fâşia de hârtie pe care e notată părerea sa. Conducătorul grupului va acorda timpul necesar pentru ca toate impresiile să poată fi citite şi se vor compara părerile diferite.

  • Salut, voiam doar sa zic ca informatiile gasite aici mi-au fost foarte utile. Poate vei avea amabilitatea sa arunci o privire si tu la site-ul meu de <a> stiri online. Eu am sa recomand blogul tau si amicilor mei.